دعا و زیارت های معتبر در اسلام

برترین دعای های اسلامی و ادعیه و زیارات

دعا و زیارت های معتبر در اسلام

برترین دعای های اسلامی و ادعیه و زیارات

مشاهده اکانت حرز امام جواد علیه السلام در ویراستی

حرز امام جواد علیه السلام چیست ؟


حرز امام جواد علیه السلام یک دعایی می باشد که به نوعی محافظ می باشد و ازامام جواد علیه السلام به ما رسیده است و بسیار توسط علمای اسلام سفارش شده است

سوالات زیادی پیرامون نحوه استفاده و نماز آن و البته اداب نگارش آن می باشد که همه در سایت اسرارالشفاء جواب داده شده

شما عزیزان به سهولت می توانید در اکثر شهرها حرز امام جواد علیه السلام را از طریق سایت اسرارالشفاء به صورت آنلاین تهیه فرمایید

در توصیه ها و آداب آن امده است که به دست مسلمان با ابزار ساخت مسلمانان و بر روی پوست آهو نوشته شود با رعایت تمامی آداب

و نمازی نیز دارد که باید قبل اولین بار استفاد از آن سعی کنید خوانده شود ان شاء الله

در لینک زیر در سایت ویراستی اکانت حرز امام جواد علیه السلام را مشاهده می فرمایید:

https://virasty.com/hirzimamjawad

دعاهای موثر برای دفع طلسم و جادو به نقل از حضرت آیت الله بهجت (ره)

یکی از توصیه های حضرت آیت الله بهجت برای باطل کردن طلسم و سحر و جادو را می توانید در این کلیپ ببینید

که مهمترین آن قرائت سوره فلق و سوره ناس می باشد

 در هر روز قرائت آیت الکرسی که بسیار کارگشا هست در تمامی مراحل زندگی ان شاء الله

 و نکته مهم دیگر اینکه در هر روز همراه داشتنِ یک قرآن در جیب یا در کیف و در محل اقامت قرائت 50 آیه قرآن هر روز

برای مشاهده این کلیپ وارد لینک زیر شوید :

https://www.aparat.com/v/TjJY5

بخشی از مطلب فارس در رابطه با سایت نورآسمان ببینید

خلاصه مطلب در رابطه با نهج البلاغه اینکه مورد نیاز زیر می باشد به شرح گفته شده ی ما

نهج البلاغه، سخنان امام علی(ع) که توسط سید رازهی (معلم مشهور امامیه در قرن چهارم) گردآوری شده است، بر فراز کلام مخلوق و در زیر سخنان خالق گفته می شود. کتابی است گرانبها که مشتمل بر مواعظ است; حروف و کلمات قصار (حکمت) علی علیه السلام. این کتاب از نظر لغوی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت است. قرن هاست که در دسترس مسلمانان بوده و از آن بهره فراوان برده اند. این کتاب دارای ترجمه های متعددی به زبان فارسی است که تعداد آنها تا 100 عنوان می رسد، اما علاوه بر نکات ارزشمند و مفید در این ترجمه ها، ابهاماتی نیز وجود دارد که به درک صحیح اصطلاحات نهج البلاغه لطمه می زند، به طوری که در برخی موارد معنای سخنان ملاعلی با این ترجمه ها ناسازگار است. گاهی ترجمه معنای تحت اللفظی عبارت توسط مفسر بیان می شود و گاه تغییرات معنای لغوی کلمات در طول قرن ها نادیده گرفته شده است. دسته بندی این ابهامات و اشتباهات و شناخت آسیب های آنها به معنای صحیح نهج البلاغه در ترجمه های آن موضوع این مقاله است.


مشاهده موضوعی خطبه های نهج البلاغه در سایت نورآسمان

دین اسلام و پاسخ به سوالات و شبهات 2

    • پاسخ: 2
    • نمایش ها: 1,720
    29-01-2015, 13:35 برو به آخرین پست
  1. در اجتماع سقیفه چه گذشت؟

    آغاز شده توسط Redemption, 05-02-2012 16:55
    گذشت, امام علی, ابوبکر, اجتماع, سقیفه, شورای شش نفر, عمر
    • پاسخ: 5
    • نمایش ها: 1,722
    27-01-2015, 14:45 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 6
    • نمایش ها: 1,590
    27-01-2015, 14:38 برو به آخرین پست
  2. سوال: آیا این فرد مسلمان است؟

    آغاز شده توسط اشاره, 23-09-2014 19:32
    • پاسخ: 5
    • نمایش ها: 964
    24-11-2014, 13:21 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 19
    • نمایش ها: 7,934
    09-11-2014, 23:12 برو به آخرین پست
اگر شیطان از بهشت اخراج شد، چگونه آدم و حوا را فریب داد؟!



امروز در حالی که در اینترنت به دنبال مطلبی بودم، به سوال یا (بهتر بگویم) اشکال جالبی برخوردم که نوشته شده بود:
"در یکی از ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺗﻬﺮﺍﻥ معلم در نمازخانه مدرسه درباره داستان آدم و حوا صحبت میکرده ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﮐﻼﺱ ﺍﻭﻝ ﺩﺑﺴﺘﺎﻥ، ﺍﺯ ﻣﻌﻠﻤﺶ ﭘﺮﺳﯿﺪﻩ ﻣﮕﺮ ﻭﻗﺘﯽ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﺩﻡ ﺳﺠﺪﻩ ﻧﮑﺮﺩ، ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﮑﺮﺩ؟ ﻣﻌﻠﻢ ﮔﻔﺘﻪ: ﺑﻠﻪ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ است. ﺷﺎﮔﺮﺩ ﮔﻔﺘﻪ: ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺸﻮﺩ ﻭ ﺁﺩﻡ ﻭ ﺣﻮﺍ ﺭﺍ ﮔﻮﻝ ﺑﺰﻧﺪ ﺗﺎ درخت (سیب) ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ؟ ﻣﻌﻠﻢ ﻓﻘﻂ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻔﺘﻦ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ..."

بعد متوجه شدم ایشان چون قابلیت نداشتند وارد خانواده بزرگ اسلام شوند، فرمایشات ناخوشایندی هم فرموده بودند که مشکل در اینجاست که بدون تحصیل و زحمت کشیدن و تلاش کردن، و به صرف شنیدن یک حرف یا ظاهر یک موضوع، قضاوت کرده بودند.


در جواب از این سوال، اول مقدمه ی مهمی را عرض میکنم:
شما وقتی میخواهید معمولاتی که در ذهنتان هست را به دیگران ارائه کنید، از الفاظ استفاده میکنید و الفاظ مرتبه تنزل یافته آن معنای موجود در ذات شمایند. الفاظ روزنه هایی برای رسیدن به آن معنای حقیقی موجود در ذهن شما هستند. در قرآن هم همین نکته صادق است، یعنی باید از الفاظ رد شد و به حقیقت معنا نزدیک شد. با توجه به این روایت که قرآن دارای هفتاد بطن(1) است متوجه میشویم که ممکن است امام معصوم یک لفظ در آیه را برای شخصی به یک صورت و برای شخص دیگر، به یک صورت دیگر معنا کند و هر دو هم حق باشد چرا که قرآن دارای بطون است. مثلا در آیه (و جعلنا من الماء کل شی حی)(2)(ما حیات همه چیز را به وسیله آب قرار دادیم)، میتوان "ماء" را به معنای آب گرفت اما یکی از بطون معانی آن، علم است و هر دو معنا هم حق است و حتی معانی دیگری را هم ذکر کردند و آنها هم صحیح است و هر کدام به نحوی حکایت از معنای حقیقی دارند، لذا در هر معنای قرآن نباید متوقف شویم و بالاتر برویم که به فرموده امام امیرالمومبن علی وصی علیه السلام: بخوانید و بالا بروید. (اقرا و ارق) (3)

برگردیم به جواب دادن به سوال. نکته بالا را مد نظر داشته باشید. اگر چه بحث از ابلیس ابلیسی است و بحث از شیطان، شیطانی!، اما وارد جواب میشویم، البته در جواب دادن از بحثهای علمی سنگین مثل معنای بهشتی که آدم در آن بود، یا حقیقت داستان آدم و حوا چیست؟ و...، بحثی نمی کنیم و فقط با ظاهر عبارات قرآن پاسخ میدهیم:
اگر این بزرگواری که این سوال را مطرح کردند، در آیات قرآن دقت میکردند متوجه اشتباه خود میشدند. تمام اشتباه ایشان، توجه نکردن به دو لفظ "ابلیس و شیطان" است. در قرآن کریم، وقتی که سخن از سجده نکردن به آدم و رجیم شدن می آید، لفظ ابلیس آمده است، اما آنجا که بحث از ضلالت و گمراه کردن آدم و هبوط آدم از بهشت است، لفظ شیطان آمده است. برای توضیح بیشتر عرض میکنیم:

شیطان از ماده "شطن" به معنای دوری و مخالفت است و به هر موجود طغیانگر و مخالف، لفظ شیطان اطلاق میشود و شیطان اسم جنس و مفهومی عام است، اما ابلیس یک موجود خاص و یک شخص است که به آدم سجده نکرد. به تعبیری هر ابلیسی شیطان هست اما هر شیطانی ابلیس نیست و ابلیس که بنابر ظاهر قرآن از جن بود (کهف،50) یکی از شیاطین است (ینابراین آیه: وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنسِ وَالْجِنِّ (4) که تصریح دارد شیاطین هم جن هستند هم انسان).

به عنوان نمونه آیات سوره اعراف را که مبسوط ترند مطرح می کنیم. با توجه به توضیح فوق، مقام به کارگیری ابلیس و شیطان را در آیات مشاهده کنید:
وَلَقَدْ خَلَقْنَاکُمْ ثُمَّ صَوَّرْ‌نَاکُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ لَمْ یَکُن مِّنَ السَّاجِدِینَ ﴿١١﴾قَالَ مَا مَنَعَکَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْ‌تُکَ ۖ قَالَ أَنَا خَیْرٌ‌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِی مِن نَّارٍ‌ وَخَلَقْتَهُ مِن طِینٍ ﴿١٢﴾ قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا یَکُونُ لَکَ أَن تَتَکَبَّرَ‌ فِیهَا فَاخْرُ‌جْ إِنَّکَ مِنَ الصَّاغِرِ‌ینَ ﴿١٣﴾ قَالَ أَنظِرْ‌نِی إِلَىٰ یَوْمِ یُبْعَثُونَ ﴿١٤﴾ قَالَ إِنَّکَ مِنَ الْمُنظَرِ‌ینَ ﴿١٥﴾ قَالَ فَبِمَا أَغْوَیْتَنِی لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَکَ الْمُسْتَقِیمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِیَنَّهُم مِّن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَیْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَکْثَرَ‌هُمْ شَاکِرِ‌ینَ ﴿١٧﴾ قَالَ اخْرُ‌جْ مِنْهَا مَذْءُومًا مَّدْحُورً‌ا ۖ لَّمَن تَبِعَکَ مِنْهُمْ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنکُمْ أَجْمَعِینَ ﴿١٨﴾

تا اینجا که بحث سجده نکردن و هبوط است، بحث از "ابلیس" که یک موجود خاص است میباشد. اما از این جا به بعد لفظ "شیطان" که معنای اعم دارد و به هر موجود سرکش و مخالف گفته میشود، مطرح میشود:

وَیَا آدَمُ اسْکُنْ أَنتَ وَزَوْجُکَ الْجَنَّةَ فَکُلَا مِنْ حَیْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَ‌بَا هَـٰذِهِ الشَّجَرَ‌ةَ فَتَکُونَا مِنَ الظَّالِمِینَ ﴿١٩﴾ فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطَانُ لِیُبْدِیَ لَهُمَا مَا وُورِ‌یَ عَنْهُمَا مِن سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاکُمَا رَ‌بُّکُمَا عَنْ هَـٰذِهِ الشَّجَرَ‌ةِ إِلَّا أَن تَکُونَا مَلَکَیْنِ أَوْ تَکُونَا مِنَ الْخَالِدِینَ ﴿٢٠﴾ وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَکُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ ﴿٢١﴾ فَدَلَّاهُمَا بِغُرُ‌ورٍ‌ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَ‌ةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا یَخْصِفَانِ عَلَیْهِمَا مِن وَرَ‌قِ الْجَنَّةِ ۖ وَنَادَاهُمَا رَ‌بُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَکُمَا عَن تِلْکُمَا الشَّجَرَ‌ةِ وَأَقُل لَّکُمَا إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمَا عَدُوٌّ مُّبِینٌ ﴿٢٢﴾
در سایر آیات قرآن هم که درباره این قضیه است، الفاظ به همین صورت آمده اند. (برای لفظ "ابلیس" به آیات بقره-34، اعراف-11، حجر-31، حجر-32، اسراء-61، کهف-50، طه-116، ص-74، ص-75 مراجعه کنید و برای لفظ "شیطان" آیات بقره-36، اعراف-20، اعراف-22، طه-120 را ملاحظه بفرمایید.)

این جواب ما به ایشان است.

اما سوال این است که این چه شیطانی است که آدم را (به ظاهر) اغوا کرد؟ شیطانی که آدم و حوا را در بهشت اغوا کرد، میتواند معانی مختلفی داشته باشد و همه هم با توجه به مقدمه ای که ذکر شد، حق اند. که مثلا حضرت علامه حسن زاده در کتاب "عیون مسائل نفس" (5) هفت معنا را برای شیطان ذکر میکنند، چرا که پیامبر و ائمه اطهار معانی مختلفه ای در روایات برای شیطان نام بردند که یکی از آنها هوای نفس است.

هواى‏ نفس‏ انسانى است شیطان‏ بغیر از نفس انسان کیست شیطان؟
البته ممکن است در روایات یا کلام بزرگان گاهی لفظ ابلیس مجازا به معنای شیطان به کار برود.

نکته ای را که لازم میبینم در پایان ذکر کنم این است که ممکن است کسی بگوید از کجا معلوم که منظور از شیطان در آیات بالا ابلیس نباشد؟ گوییم حتی اگر لفظ شیطان در آیات به معنای ابلیس هم باشد، مشکلی ندارد و شاید حتی بزرگانی شیطان در آیات را به معنای ابلیس بگیرند و باز هم تناقضی نباشد، چرا که باید معنای بهشت و جهنم آدم معلوم شود، معنای هبوط فهمیده شود و... که نیاز به بحث علمی دارد. اما به هر حال همانطور که در ظاهر قرآن هیچ تناقضی نیست (که در تفاوت لفظ ابلیس و شیطان ذکر کردیم) قطعا در باطن آن هم تناقضی نیست و چه بسا کسی معنای باطنی لفظ شیطان را در آیات به معنای ابلیس هم بگیرد و تناقضی پیش نیاید و (با توجه به مقدمه) همه معانی حق باشند.
فعلا همین معنای ظاهری برای جواب دادن این مستشکل محترم، کافی است اگر ان شاءالله طالب حقیقت باشند نه به دنبال عناد و دشمنی. ایشان باید بدانند که تمام اشکالاتشان جواب دارد و کسی که به حقیقت، طالب حقیقت باشد، بی حقیقت نمی ماند و به حقیقت نایل می شود، اما کسی که فقط دنبال عناد و دشمنی است، هرگز به حقیقت نمیرسد چون اصلا حقیقت را نمی خواهد.

---------------------------------
حال که این قدر درباره ابلیس و شیطان و آدم و حوا بحث کردیم، خوب است یک نکته اخلاقی هم از این داستان بیاموزیم که در حقیقت داستانهای قرآن شرح حالات و تطوّرات انسان اند، حضرت علامه حسن زاده آملی در "کتاب نور علی نور" آورده اند:
"تعبیر حضرت آدم صفى مؤدّب به آداب اللّه چنین است: رَبَّنا ظَلَمْنا أنْفُسَنا وَ انْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرین‏. و ابلیس‏ بى‏ ادب مى‏ گوید: فَبِما أغْوَیْتَنى لَأقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقیم. آن فرخنده آیین ظلم را به خود نسبت مى ‏دهد و این کافر، کیش اغوا را به حق تعالى." (6)

و در کتاب شریف الهی نامه: الهى‏ حسن‏ زاده چگونه دعوى بى‏ گناهى کند که آدم و حوازاده است نه ملک و چگونه از آمرزش تو ناامید باشد که ربنا ظلمنا گو است نه بما اغویتنى‏. (7)

**************
پی نوشتها:
1. عن رسول الله (ص): انّ للقرآن ظهراً و بطناً و لبطنه بطناً، الی سبعه ابطن أو الی سبعین بطناً. (تفسیر المیزان، جلد1، صفحه53)
2. سوره انبیاء، آیه 30
3. و اعْلَم أنَّ درجاتِ الجَنَّةِ على عَدَدِ آیات القُرآنِ، فَإذا کانَ یَوْمُ القِیامَةِ یُقال لِقارِئ القُرآنِ‏: اقْرَأ وارْقَ‏ (من لا یحضره الفقیه، جلد2، صفحه627)
4. سوره انعام، آیه112
5. عین 31 از کتاب سرح العیون فی شرح العیون
6. نور علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور، صفحه 94
7. الهی نامه، صفحه 75


    • 837
    20-10-2014, 14:59 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 761
    07-10-2014, 11:29 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 853
    29-09-2014, 05:03 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 1
    • نمایش ها: 421
    16-09-2014, 09:22 برو به آخرین پست
  1. حدیث سلسله الذهب چیست؟

    آغاز شده توسط محبّ الزهراء, 09-10-2011 21:22
    • پاسخ: 2
    • نمایش ها: 904
    11-09-2014, 11:03 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 350
    07-09-2014, 12:22 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 400
    07-09-2014, 12:03 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 565
    29-08-2014, 12:04 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 844
    21-08-2014, 01:10 برو به آخرین پست
  2. اعجازی بزرگ مانند اصحاب کهف

    آغاز شده توسط خادم اهلبیت, 17-08-2014 15:15
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 585
    17-08-2014, 15:15 برو به آخرین پست
  3. راهی برای رهایی از فشار قبر

    آغاز شده توسط سیدعلی313, 15-08-2014 15:27
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 511
    15-08-2014, 15:27 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 1
    • نمایش ها: 485
    13-08-2014, 11:53 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 5
    • نمایش ها: 1,089
    11-08-2014, 06:25 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 12
    • نمایش ها: 1,394
    26-07-2014, 00:41 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 7
    • نمایش ها: 646
    14-07-2014, 23:13 برو به آخرین پست
  4. آیا مختار شیعه بود؟

    آغاز شده توسط خادم الزینب, 12-07-2014 22:48
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 404
    12-07-2014, 22:48 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 592
    28-06-2014, 13:43 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 636
    25-06-2014, 16:48 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 563
    15-06-2014, 10:15 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 1
    • نمایش ها: 1,588
    15-06-2014, 10:07 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 0
    • نمایش ها: 450
    03-06-2014, 14:45 برو به آخرین پست
    • پاسخ: 1
    • نمایش ها: 589
    18-05-2014, 17:35 برو به آخرین پست

یک وبلاگ در لوک بلاگ در رابطه با حرز امام جواد علیه السلام

بعضی مطالب وبلاگ حرز امام جواد علیه السلام بسیار جالب می باشد که ما سعی کردیم در اینجا برای شما آورده که ان شاء الله مورد پسند شما عزیزان واقع گردد ان شاء الله

و همچنین از بلایای طبیعی و غیره و چشم حسود به دور باشید

سعی کنید آن را به دور بازوی راست خود ببینید که سفارش شده است به همراه آداب رسیده ان شاء الله

http://amult.loxblog.com

دور کردن اجنه کافر از دارنده حرز

افزایش برکت در رزق و روزی

گشایش در امور و کار

کسب نمودن مقام، احترام و عزت

پیروزی در برابر دشمنان

دفع وحشت از تنهایی

براورده شدن حاجت‌های مشروع فرد

ازبین بردن خطر خیانت به دارنده حرز

عدم تهدید بزرگی و اقتدار شخص (حفظ قدرت)

دفع مسخ و تغییر خلقت

دوری از خطر تشنگی به شخص

عدم احتیاج به غیر از خداوند

تسهیل شدن مصائب و مشکلات

تقویت روابط درون خانوادگی

جذب اشخاص صالح به سمت صاحب حرز

دفع نمودن اشخاص بدکار و شرور از زندگی

انداختن ترس صاحب حرز در دل ستمکاران

آشکار شدن دست افرادی که پشت سر صاحب حرز غیبت نموده‌اند

مورد شفقت و دلسوزی و عشق واقع گردیدن